Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych i Muzeum Architektury we Wrocławiu zapraszają dzieci w wieku 7-14 lat do udziału w spotkaniach ze sztuką połączonych z warsztatami plastycznymi.
Zajęcia (1,5 h) odbywają się w Muzeum Architektury, ul Bernardyńska 5 w środy i czwartki w terminach: 8.10, 15.10, 16.10, 22.10, 23.10, 29.10, 30.10, 5.11, 12.11, 13.11, 19.11, 20.11, 26.11, 27.11, o godz. 10:00 / Wstęp wolny.
Temat jesiennych warsztatów: KOLOR
Zajęcia prowadzą: Joanna Sekuła i Paweł Stefani
Konieczna rezerwacja.
Rezerwacje przyjmujemy od poniedziałku do piątku do godz. 15:00
Dział Edukacyjno- Oświatowy
p. Agnieszka Gola
tel.: 071/344 82 79, wew. 33
KOLOR - opis ćwiczeń, dotyczących zagadnienia koloru
1. WSPÓLNY OBRAZ-kopia mistrza koloru
Uczestnicy mają przed sobą reprodukcję znanego im obrazu. Został on podzielony na ponumerowane części. Każdy otrzymuje jeden fragment z linearnym szkicem odpowiadającym fragmentowi obrazu. Patrząc na reprodukcję oryginału każde dziecko wykonuje kopię fragmentu. Po zakończonej pracy obraz składamy w całość i podziwiamy efekt. Obserwujemy i wyciągamy wnioski; jak różnie postrzegamy kolor, jak subiektywnie oddziałuje on na nasze zmysły. Ćwiczenie to pozwala jednocześnie poznać kolorystykę danego obrazu przez doświadczenie. Forma pracy jednostkowej zwieńczona jest ułożeniem poszczególnych części w całość-powstaje praca wykonana wspólnymi siłami.
2. TRANSPARENTNE KULE.
Pierwszym etapem ćwiczenia jest obserwacja baniek mydlanych. Doświadczenie, jakie każde dziecko ma za sobą, tym razem jest wzbogacone o nowe treści, przekazane w trakcie wprowadzenia na temat koloru. Uczestnicy obserwują, jakie są to barwy, przytaczają podobne przykłady zjawisk. Do wykonania ćwiczenia otrzymują przezroczyste kule oraz elementy z samoprzylepnych folii do wyklejania.
Tworzą kompozycje, uwzględniając przenikanie się barw. Po zakończonej pracy kule można toczyć i obserwować efekty temu towarzyszące.
3. PRZENIKANIE KOLORÓW
Ćwiczenie poprzedza zabawa kolorowymi nakładanymi na siebie transparentnymi foliami o podstawowych barwach. Obserwacja przygotowanych pomocy pozwala nam zapoznać się z zjawiskiem powstawania barw dopełniających. W drugiej części zadania każdy uczestnik dostaje specjalnie zaprojektowane i powycinane kolorowe półprzezroczyste elementy. Na przejrzystych arkuszach (format A)folii układa własną kompozycje malarską. Poza koncentracją nad tematem pracy, eksperymentujemy tworząc nowe barwy bawiąc się zarazem inspirującymi wyobraźnię różnorodnymi kształtami. Całą kompozycje możemy utrwalić naklejając elementy na arkusz, powstaje nasz własny barwny witraż.
4. UWAGA KOLOR.
Uczestnicy otrzymują jednokolorowe kartki (format A3) z nadrukowanym konturem przedstawiającym rozpoczętą scenkę rodzajową. Rysunek tematycznie odpowiadający konkretnemu kolorowi tła należy dokończyć samodzielnie przy użyciu techniki kolażu. W zależności od preferencji małych twórców, kompozycję można uzupełnić na dwa możliwe do połączenia sposoby. Pierwszy bazuje na powycinanych z gazet fragmentach zawierających wybrany kolor i pozwala na stworzenie własnej komiksowej historii. Przy drugiej metodzie odkrywcy korzystają z zasobów przygotowanych różnorodnych strukturalnie tkanin, dzięki którym budują własny abstrakcyjny pejzaż. Ćwiczenie pobudza umiejętność zauważania odcieni danej barwy odnajdywania jej w otoczeniu oraz nadawania jej konkretnych znaczeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz