Na terenie galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie powstała konstrukcja zaprojektowana z wykorzystaniem technik parametrycznych i algorytmicznych. Konstrukcja zaprojektowana została na potrzeby Custore’u, czyli pierwszego wirtualnego koncept sklepu umiejscowionego w realnej przestrzeni.
Od 1 lutego w 2013 krzesła i fotele z kolekcji Design Collection firmy Paged Meble prezentowane są w drewnianym ażurowym pawilonie autorstwa Mateusza Wójcickiego i Anny Dobek. Prezentacja ma miejsce na ekranach dotykowych. W kameralnej przestrzeni goście obejrzą zdjęcia i filmy, a także będą mogli stworzyć swój własny niepowtarzalny mebel, zmieniając rodzaj i kolor materiału obiciowego oraz wybarwienie drewna.
Pomysłodawcom koncept sklepu Custore (od ang. „customize” dostosowywać do potrzeb/wykonać na zamówienie i „store” sklep) zależało na stworzeniu miejsca, będącego połączeniem sklepu i galerii sztuki użytkowej. Innowacyjny sposób prezentacji asortymentu na ekranach dotykowych, zachęcający do kreatywności i dający klientom możliwość współtworzenia mebli wymagał niebanalnej oprawy.
Jej przygotowania podjęli się Anna Dobek oraz Mateusz Wójcicki, jeden z autorów wnętrza łódzkiej klubokawiarni „Zmianatematu”, zaprojektowanej przy pomocy oprogramowania komputerowego i zrealizowanej metodą cyfrowej fabrykacji.
Tę samą technikę modelowania parametrycznego architekci wykorzystali przy tworzeniu pawilonu Custore. Powstała w ten sposób drewniana ażurowa konstrukcja o nieregularnych kształtach, która zapewnia częściową izolację wizualną przy jednoczesnym otwarciu wnętrza na otaczającą przestrzeń.
Zastosowany materiał dodatkowo daje wrażenie przytulności, podkreślone przez niewielką powierzchnię pawilonu.
W jego wnętrzu mieści się punkt informacyjny oraz cztery stanowiska z ekranami dotykowymi.
Obiekt wpisuje się w otoczenie galerii handlowej Złote Tarasy, której zadaszenie z trójkątnych tafli szkła osadzonych w stalowej konstrukcji jest pierwszym przykładem zastosowania architektury parametrycznej w Polsce.
- Związek estetyki z ekonomią staje się coraz silniejszy, ale czy nie można wyzyskać tego na korzyść sztuki? Można. Należy tylko zrozumieć to, co jest; odnaleźć w tym nowe korzyści artystyczne; przyjąć to jak założenie; na założeniu tym budować. Zamiast przeciwstawiać się prawom ekonomicznym, rządzącym całością dzisiejszego naszego życia, lepiej pogodzić się z nimi, ażeby je wyzyskać na rzecz sztuki. Tadeusz Peiper. Poeta. Nie związany z grupą Circus Digitalis, pomysłodawcą i realizatorem przedsięwzięcia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz